måndag 22 april 2013

Bondgårdstårta

Här är tårtan jag jobbade med förra veckan. Det var en överraskningstårta till bonden på Nämdö, där de håller kor, får och höns. Jag fick välja smaksättning på själva tårtans innehåll och valet föll på en favorit - ljusa tårtbotten med hallonmousse och vaniljbavaroise - nästan så att jag skulle vilja göra en till tårta bara för att få äta lite av den själv. ;)

Farm cake - bondgårdstårta

Jag tyckte den var jättekul att göra, och det gick att hitta massvis med härlig inspiration på nätet. Det var så roligt att göra djuren och allt det andra som var så färgglatt, jag kände mig som ett barn nästan och tårtan blev ungefär så som jag hade tänkt mig. Tårtan var 25 cm i diameter och 9 cm hög. beräknad till 22 bitar.






2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...