lördag 25 oktober 2014

Mis babyshower

Den 6 september hade vi babyshower för en av mina käraste barndomsvänner, Mi. Vi har känt varandra sedan vi var ~6 resp 7 år, då jag bodde i Jordbro och hon bodde i Haninge. Vi sågs i princip varje helg, vi ringde varandra var och varannan dag och pratade timtals i telefon (även kallad "koka telefon-congee" på kinesiska, hehe) och vi sov över hos varandra. Nu för tiden träffas vi inte lika ofta, men jag är så glad att vi har följts åt genom livets olika skeden, och nu har hon fått barn!! Ett litet gossebarn vid namn Hugo, som jag ännu inte fått nöjet att träffa, föddes den 10 oktober, samma födelsedagsdatum som min pappa hade. Hugo tittade ut 11 dagar för tidigt och vi alla förväntade oss en flicka. Därav färgvalet på tårtan som jag gjorde till Mis babyshower....


Det är en 10-bitars tårta med ljusa tårtbotten, fylld med hallonmousse och vit chokladfluff, täckt och dekorerad med sugarpaste. Den gravida kvinnan har jag skurit ut för hand efter en mall jag hittat på internet. Spetsen har jag gjort i formar av märket "Elegant lace mold" som tyvärr inte verkar göras längre.


Vi överraskade Mi hemma hos hennes föräldrar, eller vi försökte överraska henne i alla fall, då hon hade fått nys om hemligheten. Mis mamma hade gjort massor med god kinesisk mat som vårrullar och risnudelsallad med räkor. Det var en jättetrevlig möhippa med lite olika lekar, presentöppning och massor med bebissnack utan att använda ordet bebis, barn eller baby. Det var nämligen en av tävlingarna, där man hade ett visst antal klädnypor i början och blev av med en klädnypa varje gång man blev påkommen att säga ett förbjudet ord, och den person som lyckas haffa en annan person flest gånger och därav får flest klädnypor, den vinner.

Finaste Mi med magen och tårtan. ♥

Mis syster, kusiner och vänner.

Presenter

En tävling där man fick hjälpas åt två och två och bara använda en hand var för
att sätta på en docka dess kläder på kortast tid. Stackars dockan vad den flög runt. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...